10 srpnja 2008

Logistika kao poslovna funkcija


Obuhvaća sve djelatnosti potrebne za kompleksnu pripremu i realizaciju prostorne i vremenske transformacije dobara i znanja. Nastoji uporabom ljudskih resursa i sredstava u sustavima staviti na raspolaganje tržištu tražena dobra u pravo vrijeme i na pravom mjestu u traženoj količini, kvaliteti i cijeni s točnim infomacijama vezanim uz ta dobra.
Naglasak je na minimalnim troškovima i optimizaciji kako bi se postigla veća profitabilnost.


Gospodarski značaj logistike


Logistika se u posljednjih dvadesetak godina razvila i afirmirala više nego prethodnih stotinjak godina. S obzirom na
to, postaje važni čimbenik u gospodarstvu jedne države.Udio vrijednosti logističkih usluga u BDP-u visokorazvijenih država (npr. Njemačke,Francuske, SAD-a, Japana) u posljednjih se dvadesetak godina povećao za oko 10 - 50
posto.


Gospodarski značaj na razini poduzeća

Značaj logistike je u tome što su se poduzeća uvjerila da se primjenom logističkih načela i metoda mogu uvelike smanjiti troškovi, a što u konačnici za njih znači povećanje profita.Poslovna logistika ima poseban značaj jer značajan dio vremena i troškova procesa reprodukcije otpada na logističke aktivnosti.

· Prema istraživanjima koja su vršena u Zapadnoj Europi udio logističkih troškova u ukupnim troškovima poslovanja u prosjeku iznosi 10 - 25 %.

· Važnost logistike potvrńuju i rezultati istraživanja objavljeni u Velikoj Britaniji prema kojoj je 1980. godine potrošeno 39 % BDP-a na logističke aktivnosti.


Strateški izazov logistike


Pronaći strategiju kojom će se posao držati podalje od tržišta supstituta i osigurati poziciju temeljenu na vrijednosnoj i troškovnoj prednosti.

Nema komentara: